جشنواره بهاره

وبلاگ

برندینگ (برندسازی) و فروش بیشتر با کمپین تبلیغاتی !!!!

کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟؟؟؟

کمپین های تبلیغاتی بهترین فرصت برای شناساندن حرفه خود می باشند . با این کار به طیف وسیع مخاطبان با هر جایگاه و موقعیتی حرفه خود را می شناسانید و همیشه در ذهن مخاطب خواهید ماند.

امروزه اکثر مردم با شنیدن اصطلاح (کمپین تبلیغاتی ) ناخداگاه تصویر برندهای محبوب خود در ذهنشان تداعی میشود. این نشان دهنده تاثیر یک کمپین تبلیغات خوب و درست است.

بسیاری از شرکت ها از کمپین تبلیغاتی فقط برای فروش بیشتر استفاده نمیکنند .هدف آن ها برندینگ یا همان برند سازی است . این کار باعث میشود ، شرکت همیشه در ذهن مخاطبان باقی مانده و همراه با آن فروش هم بیشتر خواهد شد.

برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار خود باید سنجیده و با برنامه ریزی بسیار دقیق پیش بروید در این پست با هم به نکات اصلی برای داشتن یک کمپین موفق می پردازیم.

استفاده از پلت رنگ مناسب و منحصر به فرد
استفاده از رنگ سازمانی مناسب و منحصر به فرد

استفاده از شعار و پلت رنگ خاص

اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

۱ – تحقیق و ارزیابی

اولین قدم برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی هوشمند ، تحقیق و ارزیابی محصول مورد نظر است . در این مرحله باید محصول خود و نیاز جامعه را شناسایی کنید وراه های بهتر شناساندن محصول را ارزیابی کنید .و آن را طوری جلوه دهید که احساس نیاز محصول در مخاطبین ایجاد شود.همچنین باید رقبا خود را شناسایی کرده و تمامی حرکات آن ها را زیر نظر داشته باشید.

۲ – شناسایی مخاطب هدف

در قدم بعدی باید مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و تقسیم بندی کنید . و طبق اولویت برنامه ریزی کنید.

مثلا اگر مخاطب هدف های شما نوجوانان ۲۰%، خانم های خانه دار۳۵% ؛ شغل های آزاد۴۰% و غیره ۵% … بود هرکدام را داخل لیست جدا قرار داده و اولویت بندی کنید و به فکر بهتر نمایش دادن محصول برای مخاطب های خود باشید.

۳ – مشخص کردن بودجه

گام بعدی تعیین بودجه است که از اهمیت خاصی برخوردار است در این مرحله باید هزینه تمامی مراحل مانند اجرا ، نمایش تبلیغ ، کارهای اداری ، مجوز ها و غیره… را با حداکثر هزینه تضمین زد.

تبلیغات بسترپرهزینه ای است اگر در ابتدای کار هستید اول از تبلیغات دیجیتالی درشبکه های اجتماعی شروع کرده و در گام بعدی برای تبلیغات محیطی برنامه ریزی کنید .هدف از این کار هزینه کمترو شناخت شدن بیشتر است.

۴ – طراحی تم کمپین تبلیغاتی

یگی دیگر از گامهای مهم در تبلیغات انتخاب و طراحی تم آن است .

در طراحی کمپین باید از قالب رنگ ، گرافیک ، شعاری و طراحی تبلیغات منحصر به فرد استفاده شود.

به طوری که مشابه برند یا شرکت دیگری نباشد .این طراحی باید به گونه ای باشد که حتی مخاطب با دیدن رنگ(مانند ایرانسل) به یاد محصول شما بیوفتد و همچنین باید از این طراحی در تمامی تبلیغات دیگر این محصول به کار گرفته شود و تفاوتی با هم نداشته باشند در غیر این صورت دوگانگی به وجود می آید.

۶ – اجرای کمپین تبلیغاتی

آخرین گام ، اجرای کمپین است در این گام رسانه مورد نظر را انتخاب کرده ، بهترین زمان و بدترین زمان رسانه را آنالیز کرده و در زمان مناسب آن را در معرض نمایش قرار دهید .بهترین زمان اجرا همزمان بایکی از مناسب های سال و جشن ها میباشد.

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک