جشنواره بهاره

وبلاگ

بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی وب‌سایت

طراحی -وب-سایت

۶ زبان برتر برنامه نویسی برای طراحی وب‌سایت

آیا می‌خواهید یک وب‌سایت یا یک وب‌اپلیکیشن بسازید ؟
بنابراین باید بدانید بهترین زبان‌های برنامه نویسی تحت وب کدامند و چرا ؟!

این سوال بسیار سختی می‌باشد، و می‌توان با قدرت گفت که هیچ پاسخ کلی برای این سوال وجود ندارد.

آنچه که از نظر یک برنامه نویس نقطه قوت یک زبان برنامه نویسی می‌باشد، ممکن است از دید یک برنامه نویس دیگر نقطه ضعف محسوب شود.

همچنین اجازه دهید شفاف سازی کنیم وقتی در مورد یک زبان برنامه نویسی تحت وب صحبت می‌کنیم مقصود زبان های مارک‌آپ یا استایل‌شیت مثل Html و Css نیست. آنها بسیار ضروری هسند برای طراحی وب‌سایت، اما آنها زبان برنامه نویسی نیستند.

بنابراین ، باتوجه به نکاتی که گفته شد می‌توان نگاهی کلی به بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب انداخت .

PHP

وقتی که PHP برای اولین بار در اواسط سال ۱۹۹۰ آغاز به کار کرد، بسیاری از طرفداران آن را بهترین زبان برنامه‌نویسی برای وب‌سایت نامیدند، زیرا انقلابی در چگونگی توسعه نرم افزارهای اینترنتی ایجاد کرد.

php برای اولین بار توانایی ایجاد یک وب‌سایت داینامیک را بوجود آورد، و وب‌سایت‌هارا از یک فرم غیر قابل تغییر با محتوایی کاملا استاتیک به محیطی تعاملی تغییر داد.

اکنون بعد از دو دهه از انتشار نخست PHP ، محبوبیت آن تا حدودی کاهش یافته است. از دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طراحی ضعیف
  • نیاز به کدهای زیاد برای یک دستور کوچک

با این‌حال باید اشاره کرد که کماکان PHP در بین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب بیشترین استفاده را دارد، احتمالا نه بخاطر اینکه بهترین زبان است، بیشتر به این دلیل که PHP شناخته شده ترین زبان در بین زبان‌های دیگر است.

Java

جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه کاره برای استفاده در تمامی بخش‌های برنامه‌نویسی طراحی شد.

جاوا به هیچ وجه صرفا جهت وب اپلیکیشن‌ها درنظر گرفته نشد ، بیش از آنکه برای نوشتن اپلیکیشن های ساعت های هوشمند تصور شود. اما با اینکه جاوا فقط برای یک هدف خاص طراحی نشده ، بسیاری از طراحان وب آن را بهترین زبان برای یادگیری و استفاده می‌دانند.

به عبارتی دیگر ، جاوا زبانی است که تعداد متوسطی از طراحان از آن استفاده می‌کنند.

اگر نیاز دارید یک وب اپلیکیشن بسازید ولی نمی‌خواهید طراحان شما زبان جدید یاد بگیرند جاوا برای کار شما کاملا مناسب است.

Go

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی چند منظوره می‌گردید که برای استفاده در وب اپلیکیشن ها ساده‌تر از جاوا باشد،
Golang ( شناخته شده‌تر از Go ) همان چیزیست که شما لازم دارید.

طراحی شده در سال ۲۰۰۹ ، Go یک زبان منعطف ، توسعه پذیر همراه با پشتیبانی بسیار قوی می‌باشد.

این زبان برای طراحی اپلیکیشن ها نسبت به parallel بسیار ساده‌تر می‌باشد. که این مزیت در طراحی وب اپلیکیشن هایی باعملکرد بالا بسیار نمود پیدا خواهد کرد.

Go به اندازه جاوا محبوب نیست ، ولی استفاده از آن روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

بنابراین ، اگر شما برای طراحی وب اپلیکیشن‌ها به دنبال یک زبان برنامه نویسی به روز هستید که به خوبی باقی زبان‌ها کار کند Go بهترین گزینه است.

Ruby on Rails

شما نمی‌توانید در مورد یک زبان برنامه نویسی چند منظوره با قابلیت طراحی و توسعه وب‌سایت صحبت کنید بدون اینکه از Ruby on Rails حرفی به میان نیاورید.

Ruby on Rails یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است که برای برنامه نویسی سمت سرور وب اپلیکیشن‌ها راه کاری ساده فراهم آورده است.

بحث‌های بسیاری شکل گرفته است، درمورد اینکه آیا Ruby و Ruby on Rails درحال مرگ هستند یا نه!

ازطرفی همچنین طرفداران فریمورک‌ها به شدت معتقد هستند که این زبان بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی و توسعه وب‌سایت می‌باشد.

مردم چندیدن سال است که مرگ Ruby را پیش بینی می‌کنند. اما با اینکه این زبان نسبت به گذشته طرفدار کمتری دارد، محو شدنش خوشایند نیست.

در حقیقت در ماه مارچ سال ۲۰۱۸، Tiobe index که میزان محبوبیت زبان های برنامه نویسی را بررسی می‌کند ، خبر از بازشگت روبی به لیست ۱۰ زبان برتر داد. بنابراین اگر Ruby دوباره محبوب شده است ، Ruby on Rails نیز همچنان یک دارایی با ارزش محسوب می‌گردد.

Python

پایتون یک زبان اسکریپت نویسی است ، که برنامه نویسان می‌توانند در آن از تنوع وسیعی از context ها استفاده کنند.

با اینکه پایتون صرفا جهت طراحی وب‌سایت ساخته نشده است ، فریمورک هایی مثل Django استفاده از آن را برای طراحی پایه وب آسان می‌کند.

آیا Python و Django از نظر فنی بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی وی‌سایت هستند؟

این سوالی است که از دیدگاه کلی نمی‌توان پاسخ داد.

به هر روی اگر شما پایتون را برای طراحی وب‌سایت یاد بگیرید، زبانی را یاد گرفته‌اید که در همه زمینه‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید، از مدیریت سیستم تا توسعه موبایل.

JavaScript و Node.js

جاوا اسکریپت یک زبان ضروری برای توسعه وب اپلیکیشن هاست.

این واقعیت به این دلیل است که نه تنها JavaScript بر دنیای زبان‌های برنامه نویسی وب‌سایت سمت کاربر پادشاهی می‌کند، بلکه توسط Node.js می‌تواند به محیط‌های سمت سرور هم گسترش یابد.

JavaScript و Node.js به اندازه Python قابل توسعه نسیتند، به عبارتی دیگر مثلا از آنها نمی‌توان برای مدیریت سیستم اسفاده کرد، اما در کنار هم ، این دو زبان تقریباً هر نوع کاربرد برنامه نویسی مرتبط با وب را که ممکن است با آن روبرو شوید ، پوشش می دهند.

مطالب مرتبط

منبع : www.theserverside.com

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک