جشنواره بهاره

وبلاگ

بیل گیتس دومین مرد ثروتمند جهان چه کتاب هایی را پیشنهاد میکند؟

کتاب-بیل-گیتس

بیل گیتس هفت کتاب را به شما پیشنهاد میکند تا در تابستان امسال بخوانید

تابستان در راه است و بسیاری از مردم ممکن است از هم اکنون برای تعطیلات خود برنامه ریزی کرده باشند. در هر تعطیلاتی همیشه یک دسته کتاب بهترین همراه برای انسان است و چی بهتر از اینکه آنهارا دومین مرد ثروتمند جهان پیشنهاد کرده باشد.

بیل گیتس ( Bill Gates ) بنیانگذار کمپانی مایکروسافت ( Microsoft )، و همچنین پولدار ترین مرد جهان بر روی وب سایت شخصی خود نوشت : “اگر شما به من علاقه دارید، به احتمال زیاد در حال فکر کردن به لیست کتاب های هستید که در تابستان امسال میخواهید بخوانید و من کتاب هایی بهتر از لیست زیر نمیتوانم به شما پیشنهاد کنم.”

کتابهای پیشنهاد شده توسط بیل گیتس:

۱ – کتاب تحول، اثر جارد دیاموند ( ​Upheaval: By Jared Diamond )

گیتس درمورد این کتاب مینویسد : ” این کتاب واکنش جوامع را در مواجه با بحران بررسی می کند.” نویسنده همانطور که گیتس میگوید از مجموعه مطالعاتی جالب استفاده می کند تا نشان دهد چطور کشورها چالش های موجود مانند جنگ داخلی، تهدیدهای خارجی و نارضایتی عمومی را مدیریت می کنند.

گیتس همچنین افزود، “این کتاب ممکن است مقداری افسرده به نظر برسد، اما وقتی من تمامش کردم درمورد توانیی هایمان برای حل مشکلات بسیار خوش بین تر شدم.”

۲ – کتاب نه پینت، اثر رز جورج ( Nine Pints: By Rose George )

بیل گیتس سلب مسئولیتی مطرح میکند که، “اکر شما با خون رشد کرده اید این کتاب به درد شما نمیخورد.” همچنین درباره این کتاب نوشته است، “من طرفدار کتاب هایی هستم که عمیقا درمورد موصوعی خاص صحبت میکنند. بنا بر این “نه پینت” ( تخت عنوان حجم خون در بزرگسالان ) دقیقا راست کار من بود. این کتاب پر است از حقایق فوق العاده جالبی که شما را با یک قدردانی جدیدی از “خون” آشنا میکند.

۳ – کتاب یک مرد متشخص در موسکو، اثر آمور تولز ( A Gentleman in Moscow: By Amor Towles )

این رمان درمورد محکومیت یک زندانی حبس خانگی در یکی از هتل های مسکو می باشد. بنا به نظر بیل گیتس، “این کتاب مفرح، هوشمندانه و به طرز شگفت انگیزی خوش بینانه است.”

او همچنین درمورد این کتاب افزوده است، “حتی اگر به اندازه من از خواندن درباره روسیه لذت نمی برید ( من همه کتاب های داستایوفسنی را خوانده ام ) “یک مرد متشخص در موسکو” یک داستان بی نظری است که همه از آن لذت خواهند برد.

۴ – کتاب رئیس جمهور جنگ، اثر میخائیل بشلوس ( Presidents of War: By Michael Beschloss )

گیتس درمورد این کتاب میگوید: “بعد از خواندن این کتاب چیزهای جدیدی نه تنها درمورد جنگ ویتنام بلکه درمود هشت مناقشه بزرگ دیگری که آمریکا در بین قرن ۱۹م تا ۲۰م درست کرده است، یاد میگیرید.”

۵ – کتاب آینده کپیتالیسم، اثر پاول کلیر ( The Future of Capitalism: By Paul Collier )

این کتاب بنا به گفته گیتس یک نگاه فکری به موصوعی است که در صدر ذهنیت اکثریت مردم قرار دارد.

او با اشاره به این کتاب می گوید: “با اینکه با او درمورد همه چیز موافق نیستم اما فکر میکنم تحلیل او در مورد این مشکل خیلی بهتر از راه حل پیشنهادی اوست. پیشینه او به عنوان یک اقتصاد دان توسعه به او چشم انداز هوشمندانه ای از نظام سرمایه داری میدهد.”

۶ – کتاب نتیجه رزی، اثر گریم سیمسون ( The Rosie Result: By Graeme Simsion )

این کتاب، به گفته بیل گیتس، بیشتر از یک کتاب معمولی برای تعطیلات تابستانی است.

۷ – کتاب لحظات زندگی، اثر ملیندا گیتس ( The Moment of Lift: By Melinda Gates )

گیتس می گوید که او نمیتواند در مقابل “پیمودن این کتاب” مقاومت کند و این بخاطر آن است که او متعصب است، اما این یکی از بهترین کتابهایی است که تا کنون در سال جاری خوانده است.

آیا مایل به خواندن مطالب آموزشی بیشتر و اطلاع از اخبار روز دنیا هستید؟

با سایت آیریک همراه باشید…

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک