جشنواره بهاره

وبلاگ

چقدر هاست و دامنه بر روی سئو سایت شما تاثیر دارد؟

شرکت آیریک ارائه کننده خدمات دامنه و هاستینگ

سئو چیست؟

سئو ( Seo ) برگرفته از Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجوگر است.

به طور ساده سئو به مجموعه فعالیت هایی که باید انجام دهید تا سایت شما در صفحات اول موتورهای جستجوگر مثل گوگل نمایش داده شود، گفته می شود.

وقتی کاربری در یک موتور جستجوگر مطلبی را جستجو میکند، موتور جستجوگر برای نمایش دادن نتایج آن جستجو و اینکه کدام سایت را در اول و کدامیک را آخر قرار دهد، از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده میکند به طور کلی شناخت و بکارگیری این تکنیک ها را سئو می نامند.

سئو برای کسب و کار اینترنتی شما به منزله آب برای زندگی، حیاتی است!!!

و اگر سایت شما در صفحات اول نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر نمایش داده نشود، به این معنی است که “شما دیده نخواهید شد”!

شرکت آیریک با فعالیت در زمینه طراحی وب سایت و تبلیغات اینترنتی برای رونق دادن به کسب و کار شما آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه های سئو، طراحی وب سایت، ساخت نرم افزار، برندینگ، طراحی لوگو، کارت ویزیت و … به شما عزیزان می باشد.

هاست و دامنه ( Host and Domain ) چیست؟

هاست ( Host ) چیست؟

هاست یک سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد یک وب سایت یا صفحه وب را به اینترنت ارسال کنند.

به بیان ساده تر فضایی است که داده ها و کد های وب سایت شما در آن ذخیره می شود و به شما امکاناتی از قبیل دسترسی به دیتابیس و دریافت یا ارسال ایمیل و … را ارائه میکند.

دامنه ( Domain ) چیست؟

دامنه نام منحصر بفردی است که برای شناسایی سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد و از چند قسمت تشکیل شده است که با نقطه ( دات ) از هم جدا شده اند.

برای اطلاعات بیشتر و مطالعه در این مورد به پست شناختن دامنه ها و کاربرد ان ها مراجعه فرمایید.

تاثیر هاست و دامنه بر روی سئو سایت

همه افراد مایلند که سایتی سئو فرندلی ( Seo Friendly ) داشته باشند.

بهره گیری از بهینه سازی موتورهای جستجوگر ( Search Engine Optimization ) یا سئو ( Seo )، به افزایش رنکینگ سایت شما شما کمک می کند که نتیجه آن افزایش بازدید از وب سایت شماست.

برخلاف تصور بیشتر مردم هاست و دامنه تاثیر چشمگیری بر روی سئو سایت شما دارند.

دامنه بسیار شبیه به زمین است و مردم آن ها را به قصد سود خرید و فروش می کنند، به روایتی دیگر، دامنه ها همانند ایالت های اینترتی هستند.

دامنه با کیفیت ( TLDs )، برای سایت شما بسیار اساسی است زیرا آنها در URL ها برای شناسایی سایت شما استفاده می شوند.

به عنوان مقایسه ای برای هاست، تصور کنید شما یک سازنده فیلم هستید، برای نمایش دادن فیلم خود کدام را ترجیح می دهید یک سینما یا یک تلوزیون خانگی؟

یک سرویس هاست فضایی است که در اینترنت به شما داده می شود. وب سایت و دامنه شما بدون هاست کاملا بلا استفاده است.

در ادامه بررسی می کنیم چه ویژگی هایی از هاست و دامنه برای سئو سایت شما لازم است:

شرکت آیریک ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین خدمات دامنه و هاستینگ با مزایای آپ تایم ۹۹% ، پشتیبانی شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته و با دیتاسنتر ثبت شده و دارای تاییدیه شرکت های دانش بنیان به شما عزیزان می باشد.

دامنه ( Domain )

۱- نام دامنه مرتبط : نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید با عنوان و نوع فعالیت سایت شما مرتبط باشد زیرا یکی از مهم ترین قسمت هایی که خزنده های موتورهای جستجوگر برای نمایش نتایج جستجو یک کاربر بررسی می کنند نام دامنه شماست.

۲- طول نام دامنه : نام دامنه مختصر و مفید انتخاب کنید. بهتر از نام های دامنه طولانی استفاده نکنید زیرا تحقیقات نشان داده مردم روی URL های کوتاه کلیک می کنند. همچنین نام دامنه بلند می تواند باعث پایین آمدن رنکینگ سرچ شما در موتورهای جستجوگر شود.

۳- راحت بخاطر سپرده شدن : یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود وب سایت شما بازدید بالایی داشته باشد و بیشتر کلیک بخورد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما راحت در خاطر افراد می ماند.

۴- TDL ها : ( Top Level Domains ) مهمترین ویژگی برای یک دامنه است، موتورهای جستجوگر کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما را از طریق نام دامنه شما بررسی می کنند. مثلا اگر شما یک سایت در زمینه ساخت پرده های برقی و کنترلی داراید، انتخاب یک دامنه تحت عنوان www.pardebarghi,com باعث می شود امتیاز جستجو سایت شما به صورت چشم گیری افزایش یابد.

هاست ( host )

۱- Uptime و Downtime : آپ تایم نشان دهنده زمانی است که وب سایت شما آنلاین و فعال است. مهم ترین مزیت سایت شما این است که در هر روز هفته در ۲۴ ساعت شبانه روز آنلاین باشد، و این مزیت را شرکت های خدمات هاستینگ به شما ارائه می کنند. این فاکتور به صورت عددی نمایش داده می شود. مثلا شرکتی که آپ تایم ۹۹% ارائه می کند به این معناست که وب سایت شما در ۹۹% از موارد به درستی قابل دسترسی است.

در مقابل داون تایم زمانی است که دسترسی به سایت شما امکان پذیر نمی باشد.

۲- سرعت وب سایت : سرعت وب سایت شما تاثیر بسیاری بر روی سئو سایت شما دارد، به گونه ای که اگر زمان پاسخگویی سایت شما پایین باشد موتور های جستجوگر مثل google امتیاز منفی به شما می دهند. سرعت سایت شما وابسته به فاکتورهای مختلفی است. از مهمترین عوامل آن می توان به سرعت سرور شرکت ارائه کننده هاست شما اشاره کرد.

۳- نوع سرویس هاستینگ : سرویس های هاست مشترک ارزان ترین نوع هاست است اما این باعث می شود که متقابلا دید موتور جستجوگر به سایت شما تغییر کند و در نهایت رنکینگ سایت شما را کاهش دهد.

آیا به دنبال بهترین خدمات هاستینگ با بهترین و با کیفیت ترین سرورها با پشتیبانی شبانه روزی هستید؟

آیا به دنبال یک دامنه مخصوص و مرتبط با فعالیت خود هستید؟

شرکت آیریک ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین خدمات دامنه و هاستینگ با مزایای آپ تایم ۹۹% ، پشتیبانی شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته و با دیتاسنتر ثبت شده و دارای تاییدیه شرکت های دانش بنیان به شما عزیزان می باشد.

برای بهره مندی از خدمات ما به سایت www.irikco.ir مراجعه فرمایید…

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
5/5

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک