جشنواره بهاره

وبلاگ

این دست رباتیک نیاز یه یادگیری ندارد خودش کار با اجسام را یاد می گیرد.

این دست رباتیک خودش کار با اجسام را یاد می گیرد

BionicSoftHand


این دست رباتیک که BionicSoftHand نام دارد در دنیای تکنولوژی صدای زیادی ایجاد کرده

پیش از این شاهد ربات‌هایی زیادی بوده ایم که می‌توانستند بعضی از حرکات انسان را تقلید کنند. اما الان شاهد رباتی هستیم که نیاز به یادگیری ندارد و این قابلیت را دارد که قادر به یاد گرفتن نحوه کنترل اشیا است . این ربات فوق العاده هنر کمپانی فستواست که این دست رباتیک انعطاف پذیر ساخته که از هوش مصنوعی برای یاد گرفتن نحوه کنترل اشیا استفاده می‌کند مهندسان از این ربات برای انجام وظایف خود از آزمون و خطا استفاده می‌کند.

وظیفه دوربین سه بعدی در این ربات

زمانی که مهندسان یک شی را به این ربات می‌دهند، دوربین سه بعدی و سنسور سنجش عمق شروع به ساخت یک نمونه مجازی از آن شی می‌کند. سپس هوش مصنوعی این دست رباتیک شروع به کار کرده و بهترین راه برای کنترل شی مورد نظر را شناسایی می‌کند.

در دنیای امروز که سطح یشرفت در ربات ها اینگونه به سرعت در حال میباشند’ نقشی مهمی در زندگی روزمره انسان ایفا می کنند و تمامی نیاز های انسان را در بر می گیرند


در ویدیو زیر می‌توان دید که این ربات چگونه یک شی دوازده‌وجهی را بدون افتادن کنترل کرده و بین انگشتانش حرکت می‌دهد. جالب است بدانید که بدون استفاده از هوش مصنوعی، یاد دادن چنین کاری به یک ربات چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت.
جدا از هوش مصنوعی،‌ این دست رباتیک به صورت کاملا نرم طراحی شده و بنابراین بدون مشکل می‌تواند با انسان‌ها تماس داشته باشد. برای رسیدن به این طراحی، انگشتان دست از پارچه‌های سه بعدی‌ مقاومی که با الیاف الاستیک ساخته شده‌اند، استفاده شده است. در ضمن، انگشتان این محصول با سنسورهای لمسی و صفحه مدارهای انعطاف پذیر ساخته شده اند و مفاصل این دست رباتیک به وسیله پر و خالی شدن انگشتان حرکت می‌کنند. فستو می‌گوید که ساختار این دست رباتیک به آن تا ۱۲ درجه آزادی حرکت می‌دهد که نتیجه آن بالا رفتن دقت در کنترل اجسام است.


BionicSoftHand

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک