جشنواره بهاره

وبلاگ

دوربین کامپکت فول فریم لایکا Q2 با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی رو نمایی شد.

دوربین کامپکت فول فریم لایکا Q2

شرکت آلمانی لایتا بعد از چندین سال انتظار بالاخره از نسخه دوربین محبوب خود Q رونمایی کرد.

این نسخه از دوربین قابلیت های چشم گیری به همراه دارد

نسخه لایکا Q2 تقریبا چهار سال پس از عرضه لایتا Q افتتاح شد
شکل ظاهری این سری از دوربین ها مشابه سری دیگر این دوربینها خوش دست و جمع جور طراحی شده است

ویژگی این دوربین

بدنه این دوربین از منیزیم ساخته شده است و دارای دو ویژگی منحصر به فرد می باشد این دوربین نه تنها در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است بلکه حین کار بسیار خوش دست تر از نسخه قبل به نظر می رسد. البته این مقاومت فیزیکی به قیمت حذف پورت های USB و HDMI تمام شده است. دکمه شاتر علاوه بر ثبت تصاویر نقش کلید پاور را هم بر عهده گرفته است.


این دوربین دارای لنز پرایم ۲۸ میلیمتری Summilux 28mm ASPH با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 ، لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس سریعتر بهره می برد. لنز پرایم علی رغم فاصله کانونی ثابت نسبت به لنزهای زوم هم رده از شارپنس و کیفیت بالاتر و در عین وزن و ابعاد کمتر برخوردار است.

دوربین کامپکت فول فریم لایکا Q2 با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی


حسگر فول فریم ۴۷.۳ مگاپیکسلی لایکا Q2 در کنار لنز مذکور امکان ثبت ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را فراهم می کند. سیستم فوکوس خودکار تنها در ۰.۱۵ ثانیه روی سوژه مورد نظر فوکوس خواهد کرد. سرعت عکاسی پیاپی نیز ۱۰ تصویر بر ثانیه است. 

از دیگر ویژگی های لایکا Q2 باید به باتری ۱۸۶۰ میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از بلوتوث کم مصرف و وای‌فای، نمایشگر LCD سه اینچی و منظره یاب اولد ۳.۶۸ مگاپیکسلی اشاره کرد که در بهبود عمق و کنتراست تصویر به عکاس کمک می کند. همچنین از طریق اپلیکیشن لایکا فوتوز می توان دوربین را به گوشی هوشمند متصل کرده و از راه دور تا حدودی آنرا کنترل کرد.

لایکا Q2 از حدود یک ماه دیگر و با قیمت قابل توجه ۴۹۹۵ دلار روانه بازار خواهد شد که طبیعتا خرید آن را برای بخش عمده ای از کاربران ایرانی دور از دسترس می سازد.

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک