جشنواره بهاره

وبلاگ

رونمایی شدن از پورشه ۹۱۷ مفهومی در ۵۰ سالگی پورشه

پورشه 917 مفهومی

پورشه به‌مناسبت تولد ۵۰ سالگی خود از ناب ترین و بهترین محصول خود یعنی ۹۱۷، خودرو مفهومی رونمایی کرد که تا اواخر امسال در موزه پورشه به‌نمایش در می‌آید.


شرکت پورشه امسال، ۵۰امین سالگرد معرفی نمونه افسانه‌ای ۹۱۷ را جشن می‌گیرد. درست ۵ دهه قبل بود که این شرکت اولین نمونه از ۹۱۷ با کد ۹۱۷-۰۰۱ را در ژنو معرفی کرد.

به منظور گرامی‌داشت این اتفاق، شرکت پورشه امسال یک طرح مفهومی از خودرو مسابقه‌ای ۹۱۷ را معرفی کرده است. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۹ در موزه پورشه به‌نمایش در خواهد آمد.

شرکت پورشه اعلام کرده که طرح مفهومی سفید و قرمز رنگی که مشاهده می‌کنید به‌وسیله گروه کوچکی از طراحان و مهندسان تولید شده است.

به‌گفته این شرکت، خودرو مفهومی ۹۱۷ یک طرح مفهومی ناب خواهد بود. تاکنون اطلاعات بیشتری از این طرح مفهومی در اختیار نیست اما می‌توان انتظار داشت که تا حضور این خودرو در موزه پورشه، اطلاعات بیشتری هم از آن منتشر شود. نمایشگاه مخصوص خودروهای پورشه دو ماه دیگر برگزار خواهد شد که در آن ۱۰ نمونه بازسازی شده از ۹۱۷، با مجموع قدرت ۷۷۹۵ اسب‌بخار به نمایش در خواهند آمد.

به‌گفته مسئول موزه:

رویکرد ما نسبت به سازماندهی خودروهای کلاسیک با اعتبار در سال‌های گذشته به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است.

او در ادامه به اهمیت بازسازی اولین نمونه تولیدشده از ۹۱۷ هم اشاره می‌کند و اعتقاد دارد که بازسازی این خودرو نقشی اساسی در احیای مواد به‌کاررفته و تاریخچه این خودرو دارد. به‌گفته پورشه، روند ساخت این خودرو بسیار چالش‌برانگیز بوده، زیرا تغییرات زیادی در طی سالیان گذشته روی این خودرو انجام گرفته است.

در سال ۱۹۷۰، اندکی پس از معرفی رسمی پورشه ۹۱۷، این خودرو موفق به‌کسب عنوان قهرمانی مسابقه لمانز شد که در آن زمان بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت محسوب می‌شد. این افتخار در سال بعد هم به‌دست آمد. پس از این نمونه‌های دیگری از سری ۹۱۷ همچون ۹۱۷/۱۰ و ۹۱۷/۳۰ توربو، افتخار آفرینی پورشه در مسابقه لمانز را ادامه دادند تا درنهایت پورشه به پر افتخار‌ترین شرکت حاضر در تاریخ این مسابقات تبدیل شود.

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک