جشنواره بهاره

وبلاگ

ممنوعیت استفاده از سیستم تشخیص چهره توسط سازمانهای دولتی، سانفرانسیسکو

facial recognition system

سانفرانسیسکو به عنوان اولین شهر ایالات متحده آمریکا علیه استفاده از سیستم تشخیص چهره توسط ارگان های دولتی رای داد.

شورای نظارتی این شهر هشت بر یک به تصویب این طرح پیشنهادی رای دادند، که تا آخر این ماه اجرا خواهد شد. که ادارات شهرستان را از استفاده این ابزار برای اجرای قانون ممنوع میکند.

این دستورالعمل به ادارات شهرستان برای گرفتن تایید هیئت مدیره برای استفاده از تکنولوژی نظارت نیاز دارد، که به تکنولوژی نظارت در حال استفاده رسیدگی کند.

این طرح که “متوقف سازی احکام نظارتی مخفی” نام دارد توسط سرپرست Aaron peskin هدایت شد، peskin در پی بیالیه ای پیش از رای گیری اعلام کرد “این دستور العمل در مورد پاسخگویی سیستم نظارتی میباشد”.

وی همچنین افزود “این یک سیاست ضد تکنولوژی نیست”، با تاکید بر اینکه بسیاری از ابزارهای مورد استفاده در اجرای قانون هنوز برای امنیت شهر مهم هستند، با این حال “سیستم تشخیص چهره خطرناک و سرکوب گر است”.

این ممنوعیت درمورد سیستم تشخیص چهره بحث های گسترده ای را به میان آورد، که این سیستم میتواند به سرعت برای شناسایی افراد مورد استفاده قرارگیرد و سوالات جدیدی رادرمورد آزادی مدنی مطرح کرده است. کارشناسان درمورد این ابزار نگرانی هایی را مطرح کرده اند زیرا مطالعات نشان داده است که این سیستم در بسیاری از موارد اشتباه تشخیص میدهد.

کمپانی مایکروسافت که این سیستم های تشخیص چهره را ارائه میدهد، خواستار مقرراتی در مورد کنترل این تکنولوژی شده است، و چگونگیه کنترل کردن دقیق این ابزار را مورد بحث قرار داده است. با این حال قانون تا حد زیادی از آن طفره رفته است.

تصمیم سان فرانسیسکو به ناچار به عنوان نمونه ای از بحث در مورد این ابزار، باعث میشود دیگر ایالات و شهرها را وادار سازد درمورد چگونگی و کنترل دستگاه تشخیص چهره تصمیم گیری کنند. گروه های آزادی های مدنی مانند ACLU از کالیفرنیای شمالی حمایت خود را درمورد برنامه سان فرانسیسکو اعلام کردند، درحالی که اجرای این قانون در آن محدوده هنوز به تعویق افتاده است.

آیا مایل به مطالعه مطالب آموزشی و اطلاع از اخبار روز دنیا هستید؟

با سایت آیریک همراه باشید…

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک