جشنواره بهاره

وبلاگ

دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا از الکسا آمازون و گوگل اسیستنت پیشی گرفت

microsoft cortana

کورتانا به یک دستیار هوشمند واقعی تبدیل خواهد شد

Microsoft در سال ۲۰۱۹ کورتانا را به عنوان یک دستیار صوتی دیجیتال هوشمند ارائه خواهد کرد به گونه ای که دیگر ارتباط با آن به صورت مکالمه ای کاملا طبیعی خواهد بود.

در حال حاضر این مساله ای است که این قول تکنولوؤی تمام تمرکز خود را روی آن گذاشته است. در واقع Microsoft با دستیابی به ماشین های معنایی در ماه می ۲۰۱۸ نشان داد که این شرکت علاقه زیادی به ارتباط بین انسان و دستکاه دارد.

از این رو محققان ماکروسافت با بهره گیری از بهترین مغزها درحال کار بر روی پروژه Semantic Machines هستند، چیزی که به عنوان جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری مکالمه AI مطرح شده است.

و این موتور مکالمه جدید به طور مستقیم بر روی کورتانا قرار خواهد گرفت. با این ایده که فراتر از یک پاسخگوی کنترل شده ساده به سوالات باشد و تبدیل به یک دستیار دیجیتالی پیچیده تر شود. یک عامل “هوشمتد” عبارتیست که مایکروسافت برای کورتانا استفاده کرده است، که قادر است به درک بیشتر از مفاهیم برای ارائه یک سطح مفیدتر و بالاتر از تعامل انسان و ماشین.

مایکروسافت معتقد است که تکنولوژی جدید AI فراتر از قواعد و مهارت های ساده برای ارائه “درک زبان واقعی” است، و توانایی حمل زمینه تعاملات قبلی به آینده را دارد، بدون اشاره به چشم انداز ترکیب مهارت های متعدد در سراسر برنامه ها.

  • آیا مایکروسافت با کورتانا به دنبال انقلاب در صنعت تکنولوژیست؟
  • الکسای آمازون و گوگل اسیستنت چه راهکاری برای بازگشت به صحنه رقابت با کورتانا دارند؟
  • Semantic Machines چیست؟

مایکروسافت دیگر کورتانا را رقیب الکسا آمازون یا گوگل اسیستنت در نظر نمی گیرد

در سال گذشته دستیار صوتی ماکروسافت، “Cortana” از رقبای خود یعنی الکسای آمازون و گوگول اسیستنت جا ماند، اما اکنون این کمپاتیه ساخت نرم افزار با رویکردی متفاوت به رقابت میپردازد.

ساتیا نادلا مدیر عامل شرکت ماکروسافت در گفتو گویی با روزنامه نگاران در یک نشست خبری در اوایل این هفته، با حضور The Verge عنوان داشت که کورتانا را رقیب الکسا آمازون یا گوگل اسیستنت نمی بیند. مدیر ماکروسافت افزود در نظر دارد کورتانا در آینده بر روی تمامی سیستم ها و پلتفرم ها قرار گیرد.

آیا مایل به خواندن مطالب آموزشی بیشتر هستید؟

امتیاز شما به این مقاله ما را در نوشتن مقاله های بعدی کمک می‌کند
0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آیریک میباشد.

طراحی سایت
همکاری با آیریک